Doelen hebben we nodig om lekker onderweg te zijn

Doelen om klanten beter van dienst te zijn. Dat inspireert Cochin-approach.

Aanvankelijk had ik moeite het te volgen en er bleek een duidelijke, heldere visie achter te zitten. Een verfrissende aanpak die wij graag in dit project hebben toegepast. En met het gewenste resultaat!

Leo Veerman, lid Raad van Bestuur Zorgverzekeraar

Belangen

In verband met Het Nieuwe Werken dienen mensen adequaat geautoriseerd te zijn tot gebouwen, ruimtes, werkplekken, software etc. Er is een project dat in een impasse zit. Er is een grote achterstand qua werk en in tijd. Het overzicht is er niet meer, iedereen wijst naar elkaar, dan wel zit in de wachtstand. De bouwmanager eist samenwerking met mensen die verstand hebben van organisaties. Hij is verheugd met onze organisatie- inbreng. Er is wantrouwen tussen de twee belangrijkste leveranciers die ook nog extern zijn. Deze zijn geconfronteerd met hun professionaliteit en de gevolgen ervan voor de opdrachtgever. Binnen een week was het project weer in beweging. De inhoudelijke aspecten konden door de bouwmanager goed worden opgelost. Dit komt omdat de individuele en organisatorische aspecten van de externe leveranciers door 2b consult zijn opgepakt. Door de goede afstemming tussen structuur en cultuur kwam het project in een stroomversnelling. Het is daardoor ruim voor de deadline opgeleverd. Te laat opleveren had een stevige investering tot gevolg gehad qua techniek, qua aantrekken van extra mensen als qua onderlinge afstemming. Ook waren de jaarlijkse kosten voor een en ander aanzienlijk hoger geweest.

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u geïnformeerd blijven? Laat dan hier uw gegevens achter. Dan houden wij u maandelijks op de hoogte met onze informatiebulletin t.w. “de Stroomversnelling”