Karakteristieken

Weg van de minste weerstand 

Mijn ervaring, kennis, en vooral eigen ondervinding heb ik met name opgedaan in de gekte achter de voordeur van organisaties waar de waan van de dag overheerst. Van die gekte heb ik verstand van zaken, weet ik wat er speelt, weet ik de hindernissen waar u tegenaan kan lopen zowel bij uzelf als in organisaties. Praktisch altijd spelen de menselijke aspecten daar de hoofdrol. Dat staat meestal haaks op de one-size-fits-all aanpakken. Dat maakt dat een mind-set nodig is. Het menswaardige bepaalt de aanpak om het doel te bereiken. Dan zijn er vele wegen die naar Rome leiden.

Jullie doen tenminste wat 

Alle consultancy en opleidingen zijn erop gericht dat de organisatie bij wijze van spreken de volgende dag direct aan de slag kan en dan wordt begeleidt. Het kan niet zo zijn dat het maken van meters naar het gewenste doel van de organisatie tot stilstand komt door mensen die op elkaar zitten te wachten, wachten totdat de ander in actie komt. Het oppakken van dit voortouw heeft vrijwel altijd tot gevolg dat volgende schapen ook volgen en over de dam gaan. Zo organisaties in beweging brengen en houden naar het realiseren van menswaardig resultaten.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd 

Het gaat er om dat de organisatie het voor elkaar krijgt. Dat de klantketen wendbaar is, dat de time-to-market optimaal is. Dat doet u, samen met uw klanten, met uw mensen, met uw collega’s. Dan spelen er heel veel belangen. Mijn consultancy heeft m.n. als doel om u inzicht te geven om op basis van het individuele menswaardige de diverse belangen te overbruggen. Door mensen zodanig van binnenuit te roeren opdat zij zelf zeggen “ja er dient wat te gebeuren”.

Bestendig resultaat 

De gekte achter de voordeur van organisaties waar de waan van de dag heerst, staat menswaardig en bestendig resultaat in de weg. Immers bestendigheid vereist menswaardig en continu kunnen volgen van de ontwikkelingen in de markt en dan daarmee behendig kunnen omgaan. De waan van de dag vormt dan een risico. De consultancy en de opleidingen zijn er op gericht dat u de koe bij de horens kunt vatten. De focus op het menswaardige en bestendigheid van belang zijn om de organisatie uit het karrenspoor van de waan van de dag te halen.

Meters maken naar het doel 

Er is een verschil tussen resultaat en uitkomst. De uitkomst is bijv. zoveel winst gemaakt, dat waren de kosten, dat was de investering. Het resultaat is de gemaakte meter op het pad naar het gewenste doel. Nu beweegt alles en iedereen bij de klant, in de organisatie. Mensen willen zo veel als mogelijk op basis van hun eigen manier van doen zich ontwikkelen, zo lekker in hun vel zitten en een prettig leven kunnen leiden. Het verbeteren van menswaardigheid van ieder individu is dan essentieel. Ook in die groei worden meters gemaakt. Dat zijn resultaten. Dat geldt niet alleen voor mensen, ook voor het team, ook voor de organisatie. Het maken van meters van menswaardigheid van alle mensen is bepalend voor de gewenst te behalen resultaten en als afgeleide daarvan de financiële uitkomsten.

Verrek ’t werkt! 

Voor elkaar krijgen dat de gekte achter de voordeur van een organisatie beter behapbaar wordt. Dat de organisatie behendiger tot een resultaat komt, dat de wendbaarheid wordt vergroot en zo de time-to-market op een optimaal wordt. Dat de organisatie zo is toegerust voor die nieuwe toekomst waarin duurzaamheid en een betekenisvolle economie bepalend zijn. Dat is de ervaring die ik mijn klanten wil geven. Dat mijn klanten dat zullen beleven! Dat kan ik omdat ik écht ervaringsdeskundig ben, juist in klantorganisaties. Die ervaring heb ik uitgewerkt in een benadering en die benadering ook weer praktisch toegepast. Die benadering om die gewenste beleving tot stand te brengen bij klanten, DIE WERKT!